skip to main content

Board Meeting Highlights

Governing Board Meeting Highlights

Tuesday, September 4, 2018

The Governing Board of the Saugus Union School District (SUSD) met on Tuesday, July 17, 2018 to conduct regular general business inclusive of:

  • Accepting gifts & donations
  • Approving conference attendance reports
  • Approving various professional development and curricular service providers
  • Approving annual master contracts for special education services as identified in student Individualized Education Plan (IEP)
  • Approving purchase orders and commercial warrants for standard District business
  • Approving the regular personnel report
  • Approving the declaration of certain District owned property as surplus
  • The Board recognized the hard work and accomplishments of David Breceda, who works in the warehouse at the District Office.
  • The Board conducted second readings and adoption of multiple board policy and administrative regulations, including:
    • BP/AR 7000s Facilities
  • The Board held a public hearing to review and consider adoption of a report entitled “School Facilities Need Analysis (“2018 SFNA”) for consideration of adoption of Alternative School Facility Fees” in compliance with the Government Code Section 65995.5, 65995.6 and 65995.7, adopting responses to public comments received and making related finding and determinations.
  • The Board received an overview of the recently completed Summer Educational Programs
 

In addition, the Board approved and/or reviewed the following items:

  • The Board adopted Resolution 2018-19 #13 Authorizing the 2018 School Facilities Needs Analyses and Adopting Alternative School Facility Fees.
  • The Board approved the proposed Interim District Reclassification Criteria
  • The Board approved Resolution 2018-19 #16 proclaiming the second week of October as the “Week of the School Administrator.”
  • The Board approved the Unaudited Actual for the 2017/18 Fiscal Year
  • The Board approved Resolution 2018-19 #15 authorizing the adoption of the Gann Limit.
  • All materials supporting this update can be found as agenda attachments at: http:// http://bit.ly/AgendaItems090418
  • The next meeting of the Saugus Union School District Governing Board is scheduled for September 25,2018 at the District Office, in the Board Room.
 

Momentos Culminantes de la Mesa Directiva

Apuntes del martes, 4 de septiembre de 2018

 

La Mesa Directiva del Distrito de la Unión Escolar Saugus (SUSD) se reunió el martes, 4 de septeimbre de 2018 para llevar a cabo una junta de asuntos generales de negocios que incluyeron:

  • Aceptar donaciones & regalos
  • Aprobación de conferencias e informes de asistencia
  • Aprobación de varias capacitaciones profesionales y proveedores de servicios de currículum
  • Aprobación de contractos maestros anuales para servicios de educación especial como es identificado en el Programa Estudiantil Individualizado de Educación (IEP)
  • Aprobación deórdenes de compra y garantías comerciales para negocios estándares de negocio del distrito
  • Aprobación del informe regular del personal
  • Aprobación de la declaración de cierta propiedad del distrito como propiedad excedente
  • La Mesa Directiva reconoció el fuerte trabajo y logros de David Breceda quien trabaja en el almacén de la Oficina Central del Distrito.
  • La Mesa Directiva condujo segundos lecturas de la adopción de múltiples políticas de La Mesa Directiva y reglamentos administrativos, incluyendo:
    • BP/AR 7000s Instalaciones
  • La Mesa Directiva llevo a cabo una audiencia pública para repasar y considerar la adopción de un informe llamado “Análisis de Necesidad de Instalaciones Escolares” (“2018 SFNA”) para la consideración de adoptar Tarifas Alternativas de Instalaciones Escolares de acuerdo al Artículo del Código Gubernamental 65995.5, 65995.6 and 65995.7, se recibieron las respuestas a la adopción en los comentarios públicos y se están haciendo determinaciones y decisiones al respecto.
  • La Mesa Directiva recibió un repaso general de los Programas de Educación de Verano más recientes.
 
Además, La Mesa Directiva aprobó y/o repaso los siguientes puntos:
 
  • La Mesa Directiva adoptó la Resolución 2018-19 #13 que autoriza el Análisis de Necesidad de Instalaciones Escolares y la Adopción de Tarifas Alternativas de Instalaciones Escolares.
  • La Mesa Directiva aprobó la propuesta de las medidas provisionales de los Criterios de Reclasificación.
  • La Mesa Directiva aprobó la Resolución 2018-19 #16 que proclama la segunda semana de octubre como la “Semana de Administradores Escolares”.
  • La Mesa Directiva aprobó el Informe Actual Financiera para el año 2017/2018
  • La Mesa Directiva aprobó la Resolución 2018-19 #15 cual autoriza la adopción de los Límites de gastos Gann.
  • Todo el material que respalda estas actualizaciones se pueden encontrar como adjuntos a la agenda en: http:// http://bit.ly/AgendaItems090418
  • La próxima junta de la Mesa Directiva del Distrito de la Unión Escolar Saugus está programada para el 25 de septiembre de 2018 en las oficinas del Distrito, en la sala de la Mesa Directiva.